Soms heb je gewoon een paar slides nodig om het (sales) verhaal krachtig neer te zetten voor de komende periode. En dit hoeft helemaal niet zoveel tijd in beslag te nemen. Het is een kwestie van één of twee keer sparren, een goede draft maken en die gezamenlijk aftikken. That’s it.
Dit was ook precies de opdracht die ik kreeg vanuit Sitedish. Denk eens mee over de aanpak en zorg dat we dit in een paar kraakheldere en goed uitziende slides kunnen samenvatten. Zodat iedereen het snapt die het ziet 😉
Het belangrijkste is om een goede scope te bespreken, anders ben je snel geneigd alles uit te werken. Het gaat in sales vaak toch om het aanbod, de aantallen en de beoogde omzetscenario’s, dat is onder aan de streep toch wat iedereen wil weten.
Tenslotte is het sparren over de slides uiteindelijk het meest waardevol. Dit is hetzelfde effect als bij sales support. Door het verhaal aan een ander te vertellen, orden je de informatie in je hoofd en kom je vaak zelf al tot nieuwe inzichten. Wat visuals en fraaie slides is dan wat rest.
Ook behoefte aan een paar krachtige slides die richting geven aan het volgende kwartaal? Bel me op, dan bespreken we wat er mogelijk is.