De meest krachtige bewijsvoering van je dienst, oplossing en organisatie zijn aansprekende klantcases. Daarom vroeg Proserve mij in oktober 2019 om de bestaande klantcases aan te scherpen en een paar nieuwe klantcases te maken.
Het werd uiteindelijk een samenwerking van iets meer dan één jaar, waarbij naast de klantcases ook alle teksten voor de website, een nieuwsbrief, klanttevredenheidsonderzoek, de why-how-what en een klantevent werd opgezet. Eigenlijk een doorontwikkeling van de gehele marketing, waarbij met name de communicatie werd aangescherpt.
Soms is het fenomeen ‘scope creep’ niet erg. Je waaiert iets breder uit om te snappen wat de vraag achter de vraag is, waarom je de dingen doet die je doet en daarmee kun je – hopelijk – de vragen die je hebt liggen, sneller bentwoorden. De puzzelstukjes passen dan logischer in elkaar, kort gezegd. En in the end ga je dan sneller.
De managed services van Proserve waren nieuw voor mij. Een andere tak van sport. Specifiek de strategische samenwerking met klanten. ‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt’ was hier zeker van toepassing. Tegelijk hebben we in hele korte tijd veel gedaan en vanaf de why-how-what alles opnieuw opgebouwd.
Kortom een hele toffe opdracht, waarin we over en weer kennis hebben gedeeld en een mooi en goed fundament hebben opgebouwd voor de interactie met klanten.